חדשות

מונו 20 חברי ועדת סל שירותי הבריאות לשנת 2019 - מחציתם רופאים

פרופ' רוני גמזו, מנכ"ל המרכז הרפואי תל אביב, נבחר שוב לעמוד בראש הוועדה שתחל את עבודתה בימים הקרובים כשלרשותה תקציב בסך 500 מיליון שקל

פרופ' רוני גמזו, מנכ"ל המרכז הרפואי תל אביב-איכילוב. עכשו גם דירקטור בחברה פיננסית פרטית (צילום: "איכילוב")

משרד הבריאות פרסם אמש (א') את כתב המינוי לוועדה להרחבת סל התרופות לשנת 2019 שעליו חתומים ראש הממשלה בנימין נתניהו בתוקף היותו שר הבריאות ושר האוצר משה כחלון. הוועדה תחל בימים הקרובים בעבודתה. עליה להגיש את המלצותיה, כמקובל, עד 31 בדצמבר.

בראש הוועדה עומד, כמו בשנה שעברה, פרופ' רוני גמזו, מנכ"ל המרכז הרפואי תל אביב איכילוב. חברי הוועדה שהם רופאים וכן ממלאי תפקידי ניהול בכירים בקופות החולים בעלי תארים ברפואה: פרופ' נחמן אש , משנה למנכ"ל מכבי שירותי בריאות, ד"ר עינת בירק, מנהלת מכון הלב במרכז שניידר לרפואת ילדים, ד"ר טליה גולן מהמערך האונקולוגי במרכז הרפואי שיבא, רופא השיניים ד"ר גרשון הורוביץ, פרופ' שלמה וינקר, סמנכ"ל רפואה בקופת החולים לאומית, ד"ר ניקי ליברמן, ראש אגף מדיניות בחטיבת התכנון בשירותי בריאות כללית, ד"ר דוד מוסינזון, סמנכ"ל רפואה בקופת החולים מאוחדת, פרופ' עידית מטות, מנהלת מערך ההרדמה, טיפול נמרץ וכאב במרכז הרפואי איכילוב ופרופ' עמוס תורן, מנהל המחלקה להמטולוגיה ילדים ב"שיבא".

שאר חברי הוועדה הם אישי ציבור ובכירים במשרדי האוצר והבריאות: ד"ר אסנת לוכסנבורג (רכזת הוועדה), ראש חטיבת טכנולוגיות רפואיות, מידע ומחקר במשרד הבריאות; אורן גבע, מ"מ רכז בריאות באגף התקציבים באוצר; השופטת בדימוס הילה גרסטל, לשעבר נשיאת בית המשפט המחוזי מרכז-לוד; אורנה הוזמן-בכור, יו"ר הנהלת נמל אשדוד; עו"ד מרים כבהא, נציגת האגף לשוויון הזדמנויות בעבודה ממשרד הכלכלה; פרופ' רות לנדאו, מומחית לאתיקה; הרב אברהם מנלה, סגן יו"ר המועצה הדתית ומנכ"ל חברה קדישא בתל אביב; אלון מסר, סגן הממונה על התקציב באוצר; ודים פרמן, סמנכ"ל תמחור ותקצוב במשרד הבריאות; ויפתח רון טל, יו"ר הנהלת חברת החשמל.

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, הממונה בפועל על משרד הבריאות, אמר אמש: "זוהי נבחרת מומחים מצוינת שתייצג בגאון ובמקצועיות את צורכי הבריאות עבור ציבור החולים, במסירות ובנאמנות לטובת מערכת הבריאות. אני רואה בעבודתה שליחות קודש הדורשת אחריות רבה ומסירות גדולה. סל התרופות בישראל הוא סמל ודוגמה להתנהלות מקצועית ברמה הגבוהה ובשקיפות שאין לה אח ורע. אני מאחל לחברי הוועדה וליו"ר עשייה מועילה לקידום נכון מערכת הבריאות״.

מנכ״ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הוסיף: ״לוועדת הסל אתגר גדול בכל שנה. מלאכת התיעדוף של התרופות היא מהחשובות והמורכבות במערכת הבריאות. אנחנו סומכים על הוועדה שתדע לשקול את מכלול השיקולים ולגבש המלצות לטובת ציבור המטופלים בישראל״.

כמו בשנה שעברה, סך התקציב העומד לרשות הוועדה הוא 500 מיליון שקל. 40 מיליון שקל מתוכם מוקצים לרפורמת השיניים שמוביל בשנים האחרונות סגן שר הבריאות ועוד 26 מיליון שקל הוקצו למד לניטור סוכר שנכנס בשנה שעברה לסל התרופות מתקציב שנפרס על פני שלוש שנים. בסך הכל יישאר בפועל להחלטות הוועדה תקציב של 434 מיליון שקל. מעל 600 תרופות וטכנולוגיות הוגשו לדיוניה, ועל פי ניסיון העבר יאושרו מהן לערך 100 בלבד או אף פחות מזה.

נושאים קשורים:  ועדת סל התרופות,  סל התרופות 2019,  פרופ' רוני גמזו,  תקציב ועדת סל התרופות,  חברי ועדת סל שירותי הבריאות
תגובות
15.10.2018, 19:40

יש סיבה שאין ערבים בין כל החברים?
דר מאירה גלסמן.

אנונימי/ת
15.10.2018, 20:51

עו"ד מרים כבהא...

אנונימי/ת
16.10.2018, 08:20

מעניין בני מיעוטים מהווים כי 20 % מהאוכלוסייה ומספר הרופאים בבני מעוטים הולכים וגדולים ולמרות זאת אין נציג למגזר הערבי בוועדה הגדולה הזאת ,לאן הגיעה הגזענות גם לסקטור הרפואי

אנונימי/ת
11.11.2018, 11:40

האם זה באמת משנה? מסופקני אם נידון כיום בסל משהו שעיקר הצרכנים הפוטנציאליים שלו הוא מהמיעוטים הלאומיים. ייצוג הולם של רבדי אוכלוסייה שונים חשוב בדיונים בהם עלולים לפגוע בזכויות של קבוצה מסוימת באם לא יהיו נציגיה בדיון. המצב כרגע הוא- כולנו באותה הסירה.

13.11.2018, 19:27

בסדר אבל זה נמדד בידע וניסיון ולא לפי מיגזר.האנשים הנכונים בזמן הנכון

אנונימי/ת
16.10.2018, 12:17

מה עם תרופות לתושבי עזה, האחריות היא גם על שומרי הגטו!

אנונימי/ת
11.11.2018, 11:50

באמת ????
ממש לא לעניין להשוות את עזה עם גטו. אף אחד לא מפריע לתושבי עזה לפתח כלכלה משגשגת כפי שעשו בישראל לאורך שנים מקום המדינה עד כיום, למרות "התנגדויות" מצד נציגיה המובחרים מאותה העזה (בלשון המועטה). אין אנו חיים על חשבון עזה, אלא שההיפך הוא נכון- ישראל תומכת בהם יותר מדי גם ככה. על כן- לא בטוח כלל וכלל האם עלינו ליטול ואילו מעט מהאחריות בנושא, על חשבון משלם המסים הישראלי שנושא בנטל התמיכה הבלתי מוצדקת גם ככה.